Tuesday, June 17, 2008

PAS perlu keluar dari Pakatan Raya di Tranungkite Online

Klik sini http://www.tranungkite.net/v7/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=18564

untuk membaca posting tentang diskusi mengapa PAS perlu keluar dari Pakatan Rakyat.. Memandangkan situasi semakin tidak terkawal dengan kenyataan demi kenyataan yang menampakkan ketegasan PAS di dalam menegakkan undang undang Islam yang tidak disukai oleh DAP dan PKR ..

samada PAS komited atau bersandiwara seperti kata MP BELUDU ia perkara yang sukar kita jelaskan disini kerana ia soal hati yang bersifat dalaman bukan luaran seperti percakapan dan perbuatan.

Cuma antara post peserta Forum Tranungkite Online ialah :

shahrulazman
Kopral
Kopral


Joined: Apr 18, 2008
Posts: 129

PostPosted: Fri Jun 13, 2008 6:13 pm Post subject: PAS keluar dari Pakatan Rakyat (PR)? Reply with quote

Assalamualaikum.

Aku berpendapat PAS perlu keluar dari Pakatan Rakyat kerana beberapa faktor:

1. Tentangan DAP secara terang2an berkenaan Negara Islam.
Rujuk di sini

2. PAS boleh mendapat majoriti 2/3 jika berada di luar PR bagi PRU13.
Rujuk di sini

3. PKR & DAP ada bibit-bibit nepotisme. Lim KIt Siang, son & wife. Karpal & son. Azizah & daughter + bonus (Penasihat PKR). Tak kena langsung dgn Majlis Syura yg diamalkan oleh PAS dulu, kini & selamanya. Benda2 tak elok mcm ni, PAS turut terpalit.

4. Kenyataan DAP berkenaan isu Sultan. Tuan Guru Dato Nik Aziz pun bgtau yg cara Karpal tak kena. Mcm tak tau adab & adat. Refer sendiri dlm Harakah. Sama la geng 22 Idris (tapi lg teruk ni).

Sila bagi pandangan. Wallahualam.



Cuma jika terbukti PAS sanggup 'mendiamkan diri' selepas didesak menghentikan program Islamnya seperti berita di sini , ini bermakna PAS sanggup kehilangan kredibilit dan maruah diri demi kuasa yang sangat dijaga sedemikian rupa.

Bagi UMNO, perbuatan PAS bersekongkol dengan PKR yang pro Yahudi dan Amerika serta DAP yang baik dengan PAP di Singapura, hingga kini memberi keuntungan moral kepada UMNO. Rupanya PAS sekadar berpolitik menggunakan ayat ayat Tuhan dan Hadis Nabi dan mendiamkan diri ketika mana kata kata kafir telah 'terpalit' kepada diri mereka lantaran bekerjasama dengan parti anti Islam seperti DAP dan PKR yang membela IFC dan juga HINDRAF di dalam pergerakan mereka.

Yang semakin menggembirakan UMNO ialah PAS sudah pandai berceramah di kuil ( klik sini ) dan sudah mula masuk ke gereja ( klik sini )... atau sini

Akhirnya kita boleh minta PAS teruskan kerjasama dengan Pakatan Rakyat kerana ia akan menguntungkan UMNO bagi tempoh yang panjang kerana segala 'fatwa karut' mereka akan terpalit kepala mereka sendiri...

Mari kita PAStikan kita tidak akan sokong kerja menentang Islam dan juga mengharamkannya seperti Selangor dan Pulau Pinang !

No comments: