Friday, June 6, 2008

Anwar ingin bercakap tentang Bahasa Melayu ?

Nampaknya Anwar semakin bergaya di depan sasterawan Bangsa Melayu...Dikhabarkan oleh Memanda Berita Palsu Terkini bahawa Si Sesumpah ini akan berpidato di hadapan sasterawan -berita klik sini -

Berita Palsu Terkini ini sudah beberapa kali membuat onar di Malaysia... Mentang mentang sudah glamour dan banyak wang, mereka suka dan ingin menunjukkan kuasa.. Lihatlah USA sanggup membela mereka ini kerana telah tunduk kepada kebebasan bersuara tajaan USA ..klik sini

Dianggarkan ramai akan datang. Dan Anwar akan bercakap bercakap berkaitan mengembalikan ketuanan bahasa Melayu ; selepas terlanjur memberitahu ' tanah ini Bukan Melayu yang punya'

Bukan Melayu boleh diertikan Kaum lain yang punya...

atau Melayu bukan tuan asal tanah ini...sekian berita.

Menurut setiausaha jawatankuasa jemputan program itu Mohd Fakri Nor Affandi, 1,200 orang mengesahkan kehadiran mereka, termasuk 750 seniman, budayawan dan ahli bahasa.

Dua orang sasterawan negara A Samad Said dan Muhammad Hj Salleh turut hadir pada malam itu.

Apa agenda mereka sebenarnya ?

Datuk Seri Anwar Ibrahim akan mengumumkan “muafakat baru kebudayaan Malaysia” sebagai pelengkap agenda ekonomi pelbagai kaum PKR esok, kata pembantu kanannya Khalid Jaafar.



anwar ibrahim april 14 kg baru event 150408 12Khalid, yang juga timbalan pengerusi jawatankuasa Malam Karyawan, berkata Anwar akan menegaskan bahasa Melayu sebagai bahasa yang hidup milik semua bangsa.

“(Maknanya) menjadikan bahasa Melayu sebagai bahasa ilmu dan ketamadunan. Kedua, memperkasakan isi bahasa Melayu,” katanya lagi.

Betul ke? jika ketuanan Melayu sudah hancur, apakah ada lagi ketuanan Melayu dengan dihidupkan bahasanya sahaja ???

Ahh....Cissssssssss...Bangsat.........

Cakap orang politik sahaja .......... Sahaja bercakap ....Tiada makna.


Jangan tertipu kerna ketuanan melayu itu meliputi pemeliharaan segala hak dan keistimewan yang termaktub di dalam Perlembagaan. Bukan sekadar memperkasakan bahasanya sahaja tanpa ada apa apa cadangan menjaga ketuanan bangsa Melayu @ agama Islam.

1 comment:

Yusmir Yusop said...

Jargon politik Pak Sheikh ni memang hebat.Diheret sekali karyawan besar untuk menutup kubur yang digali olehnya.Pak Samad Said juga sudah tentu berhati-hati.Namun,undangan sebegini juga peluang keemasan untuk menjenguk.