Wednesday, June 11, 2008

Komen pembaca Blog Tun Mahathir - Isu Sanusi Junid

Blogger Pemerhati Bangsa said... ( alamat asal sini )

Minta approve kali ni komen saya. Yang sebelum ni tak lepas.

Saya tak faham kenapa Tun suka sangat dengan puak-puak Acheh...tak habis-habis dengan Acheh ni. Sanusi = Acheh, Sultan Pahang = Acheh, Teungku Adnan Teungku Mansor = Acheh. Kenapa Tun gemar sangat dengan Acheh ni?

Ape sebab Tun suka sangat pertahan kutu-kutu keturunan Acheh ni?

Sanusi Junid yang ternak gerila Gerakan Acheh Merdeka, Kerajaan Indonesia bantah, Tun pertahan. Tun, kat tempat saya di Klang ni, penuh dengan konco-konco Aceh ni buat kedai runcit, supply bawang, tepung, segalanya, habis orang tempatan nak meniaga apa pasar malam sume penuh dia je?

Sanusi Junid yang suruh Tanam Padi atas bumbung. Buku apa yang dia baca sampai keluar idea bernas mcm tu?

Sanusi Junid buat projek pusat penyembelihan Lembu dan Kambing di Pendang utk pasaran satu semenanjung, kayap tak sampai 3 bulan operasi.

Sanusi Junid buat projek ternak udang pon tak jadi.

Sanusi Junid, dulu bertengkar dengan Tun semasa zaman Ghafar Baba disingkir. Dato' Seri Anwar Ibrahim bertindak menyebelahi Sanusi ketika tu kerana dia anak didik Sanusi juga dalam ABIM. Lama jugak berperang Tun dengan Sanusi ye. Kenapa sekarang pertahan?

Sanusi Junid juga yang jual idea "Dasar Pandang Ke Timur" kepada Tun. Tengok la apa jadi dengan Proton, kembali partner dengan Lotus(Eropah-Barat). Jepun, rompak khazanah negara dan kita tengok saja tanpa dapat pulangan kembali yang berbaloi.

Sanusi Junid, gila sangat pertahan Jawatan Presiden UIA yang di asaskan usaha Tun Hussein di OIC. Kalau nak tau Sanusi jugak la yang biar budak2 Pembangkang bersarang dalam UIA tu.Tak pernah UMNO dan Aspirasi menang di UIA sebab Sanusi tak pernah main peranan - dilantik Sultan Pahang sendiri. saudara se Acheh la katakan.

Jasa Sanusi ni sebenarnya apa?

Sanusi pon claim dia keluar UMNO sehari sebelum Tun. Dia ke yang tarik Tun keluar?

Nampaknya, kalau Tun terus dipengaruhi Sanusi, ramai yang hilang hormat terhadap Tun.

June 10, 2008 6:17 PM


No comments: