Tuesday, November 11, 2008

SAPP makin pecah dengan keluarnya orang kuat mereka gara2 terpedaya dengan politik 'katak' Anwar

Raymond Tan serah surat letak jawatan dalam SAPP

KOTA KINABALU 10 Nov. - Timbalan Ketua Menteri, Datuk Raymond Tan Shu Kiah ( gambar ) hari ini menyerahkan surat peletakan jawatannya sebagai Timbalan Presiden Parti Maju Sabah (SAPP).

Ketua Penerangan SAPP, Chong Pit Wah mengesahkan menerima surat itu yang dihantar oleh seorang kakitangan Kementerian Pembangunan Infrastruktur Sabah yang mana Shu Kiah adalah menterinya.

http://www.sabah.gov.my/images/cabinet/2004/raymond-tan.jpg

"Bagaimanapun Shu Kiah tidak menyerahkan semula kad keahlian SAPP dan perbuatan ini menyalahi perlembagaan parti," katanya dalam kenyataan akhbar di sini hari ini.

Sebelum ini, Shu Kiah meninggalkan SAPP selepas tidak bersetuju dengan keputusan Majlis Tertinggi parti itu pada 17 September lalu yang keluar daripada Barisan Nasional (BN).

Berikutan itu, beliau merancang menubuhkan sebuah parti baru yang akan disertai bekas pemimpin kanan parti itu dan 2,000 ahli lain yang tidak bersetuju dengan keputusan pucuk pimpinan SAPP.

Pit Wah berkata, pihaknya mendapat tahu parti baru Shu Kiah akan didaftarkan selewat-lewatnya sebelum Dewan Undangan Negeri bersidang pada Jumaat ini.

sumber : utusan


Ulasan saya :

- Ini juga boleh jadi satu iktibar kepada MCA atau GERAKAN bahawa mereka perlu memikirkan semasak masaknya hasrat menikam UMNO dari belakang.

- Mereka juga perlu mengelakkan diri dari ingin menjadi juara kaum / bangsa mereka sehingga mengenepikan semangat setiakawan dalam BN.

- Politik ' Liar ' ( boleh dibaca dwibahasa ) Anwar selaku de facto Pakatan Rakyat tidak menjanjikan apa apa selain 'Liar' sahaja. Bagaimana ingin menubuhkan kerajaan jika ia ingin menjadikan agar MP BN mengkhianati amanah rakyat yang telah memberi sokongan kepada parti BN apabila lompat parti ?

- Harapnya tak ada lagi parti lain cuba cuba gatal nak 'kutuk' UMNO lagi. Kerana isu peribadi meleret hingga jadi isu parti. Seperti kes SAPP ini.

Cerita sebab SAPP keluar BN ada di sini

3 comments:

Tai said...

Bak kata pepatah, orang tamak, selalu rugi.

Panglima Perang Cyber said...

bagai ANJING dengan bayang2 kan ?

hahahaha

Anonymous said...

bagus lah keluar parti..lepas ni gua nak tgk bro zul pulak.

hero mcm ni lah kt mahu.

adiossss