Friday, November 14, 2008

Poll Mstar : Ramai setuju jawatan diserah kepada Shahrizat dan ramai bisu apabila DAP biadap membaca ayat suci kita



Tajuk Poll Mstar sebenarnya bertulisan macam ni :

Wajarkah Tan Sri Rafidah Aziz serahkan jawatan Ketua Wanita Umno kepada Datuk Seri Shahrizat Jalil?

Dalam komen terbaru Tun Mahathir juga setuju peralihan disegerakan dengan diberi hak memilih kepada perwakilan.



Ini berdasarkan konsep demokrasi yang akan memberi (bukan membeli ) kebebasan menaik atau menjatuhkan mana mana pemimpin tanpa ada sekatan atau ugutan sedikitpun.

Poll mencatatkan 79 peratus bersetuju dan 21 lagi tidak.

Di Amerika poll samada benar atau tidak, telah memberi keputusan awal siapa akan menjadi Presiden. Beberapa poll dibuat oleh CNN dan media lain memberi petunjuk jelas kepada gelombang rakyat Amerika yang menyokong Senator Barrack Obama.

Walaupun dia dikaitkan dengan Islam melalui ayahnya yang pertama dan juga ayah kedua yang dinikahi ibunya yang berasal dari indonesia.

Siapa jangka dia akan menjadi Presiden Amerika ?

Berbalik kepada Shahrizat dan Rafidah, meskipun kejayaan mengekalkan kerusi Parlimen Kuala Kangsar oleh Rafidah jelas menunjukkan kewibawaan beliau sebagai Ahli Parlimen berpengalaman, namun pelan peralihan yang akan dilaksanakan Jun perlu dilihat juga.

Kita mungkin akan diam membisu jika tiada peralihan kuasa dibuat tetapi apabila ia telah disebut sebut dan menjadi pengetahuan umum maka kita kena terima bahawa pelan tersebut tidak praktikal.

Anjakan masa dipercepatkan sangat penting sebelum kita akan memulakan proses menguatkan kembali parti untuk menempuh PRU 13 akan datang yang dijangka turut disertai pengundi baru yang dianggarkan berjumlah 2 juta orang.

Jika tidak, tidak mustahil kesan lebih teruk akan dirasai jika persiapan tidak dibuat betul betul dan kita takut pengundi muda ini juga sama dengan trend pengundi muda PRU 12 yang lepas di mana mereka telah memberi peluang kepada Pakatan Rakyat memerintah.

Ini akan membahayakan kerana sikap bereksperimen akan membawa akibat dan padah yang parah dan buktinya di Selangor dan Perak serta Pulau Pinang yang jelas tidak stabil dan sentiasa diselubungi kontroversi yang menampakkan kegagalan PR memerintah walau mendapat mandat dari rakyat.

Apatah lagi kita melihat juga bagaimana parti Cina juga semakin berani sekarang ini menyentuh hak hak Melayu Islam termasuk oleh NGO pro mereka yang menghina Fatwa oleh Majlis Fatwa Kebangsaan, juga termasuk menjadikan ayat ayat suci kita sebagai perkara yang disebut dalam ucapan mereka. Mereka membaca ayat ayat kita hingga tidak ada langsung orang yang mendengar dari parti nama Islam sendiri terfikir ia satu perbuatan MENGHINA AGAMA ISLAM.

Lihat fatwa yang diambil dari laman E-Fatwa :

i) Tidak harus (haram) orang-orang bukan Islam meletakkan
kuasa di atas Mashaf Al-Quran, Kitab-Kitab Hadis, Kitab-
Kitab Feqah atau kitab-kitab yang berkenaan Agama Islam
yang ada di dalamnya ayat-ayat Al-Quran atau Hadis-Hadis
Nabi S.A.W, samada dengan mencetak,menyimpan,mempamer,
mengedar, menjual dan membeli.

ii) Tidak harus (haram) bagi orang-orang bukan Islam memiliki
Al-Quran atau Hadis atau bahan-bahan dalam bentuk media
cetak dan elektronik atau ukiran yang ada pada ayat Al-
Quran atau Hadis atau apa jua lambang yang dipandang suci
oleh orang Islam seperti kaabah, masjid dan sebagainya,
juga tidak harus (haram) mencetak, menyimpan, mempamer,
mengedar, menjual dan membelinya.


Atau klik gambar untuk paparan laman asal yang diambil di sini



Jika memiliki pun dilarang, tentu menyebut dan membaca ayat ayat Quran terlebih dilarang !


Ingat lagi kisah Umar Al Khattab yang diperintah mengambil wuduk sebelum dibenarkan memegang mushaf surah Toha dan membacanya ? dan adakah Ahli Parlimen DAP tadi mengambil wuduk sebelum membaca ayat ayat suci tadi ???

Inilah yang dimahukan oleh Anwar yang membawa Islam Liberal di mana keizzahan Islam akan lebur dan tidak dirasakan rohnya.

Anwar ingin menjadikan Islam mengiktiraf agama Hindu dan Kristan serta mereka juga mengiktiraf Islam.

Tidak mustahil juga selepas ini ada orang akan membaca kitab Taurat dan Injil ( Bible ) dalam ceramah kita.

Peliknya HARAKAHDAILY turut berbangga dengan gelagat menghina Islam tersebut yang jelas tidak bertujuan menjadikan ia sebagai sumber hidayah kecuali untuk keuntungan agenda politik mereka sahaja...



Tentu inilah reformasi dan mungkin ini yang akan disukai oleh ayam jaguh PAS Mohammad Sabu yang hebat berceramah walaupun pernah ditangkap khalwat di negeri Serambi Mekah !

Lihat blog sahabat saya angin perubahan di sini untuk membaca posting terkini tentang isu di atas....


4 comments:

Kokurikulum semeseter 2 said...

hahaha
si wong baca quran...
suruh orang ikut quran...

si dolah, najib, tak mau baca quran ka???

aku rasa, kalo puak-puak dolah n najib, deipa mesti takut kalo orang kafir ajak debat pasal agama...

mesti united malayan national organization akan minta tolong orang parti islam semalaysia...

hahah

bodoh orang UMNO ni...
baca quran rajin, amal quran tak mau...
bila si wong ajak amal quran, nak bising2...

hahaha

Tai said...

Orang DAP baca quran? Depa fahamkah? DAP kan musuh islam? Kan dia menentang negara islam? Inilah sikap talam dua muka. Dek kerana nak jaga hati, sanggup bacakan quran. Adakah ikhlas dia membaca atau sekadar menghina?

Panglima Perang Cyber said...

nak tanya, siapa kenal sedingin salju?

dia cina dan buta mata. tetapi dia lagi sedar dari melayu yang ramai buta hati.

sbb parti dan politik jadi halal semua benda.

jgn lah cuba pusing fakta ...

jawablah nanti depan Tuhan, kerja hang pa skrg yg dok biaq kapiaq perleceh ayat ayat quran.

Tai said...

Dalam islam kan ada kata, orang islam, boleh berkawan dan bekerjasama dengan orang bukan islam jika sekiranya orang bukan islam itu bukan musuh. Dan, orang islam, mesti memerangi mereka yang bukan islam jika sekiranya mereka itu, musuh agama islam.

Tapi, kenapa Pas boleh kata Umno kafir bila Umno kerjasama dengan parti bukan islam yang tidak memusuhi islam? Tetapi, mengapa mereka boleh bekerjasama dengan sebuah parti yang terang-terang dan dah sah serta nyata memusuhi islam? Itulah sebabnya saya selalu kata, segala hinaan, cacian dan kutukan oleh parti Pas kepada Umno kini ditanggung oleh Pas. Kini, dia terpaksa menanggung segala apa yang dia kata pada orang dulu sampai samggup kafirkan orang.

Dalam islam juga ada kata, kamu dengan agamamu, aku dengan agamaku. Sah yang islam tak halang malah hormat pada agama lain. Cuma ada segelintir umat islam saja yang sama ada tak faham atau buat-buat tak faham kerana kepentingan politik dan diri.

Kalau islam boleh menghormati agama lain, kenapa orang bukan islam tak boleh hormat agama islam. kalau majlis fatwa buat fatwa untuk orang islam, yang kita bukan islam ni gatai campur tangan apa pasai? Kalau ugama islam kata tak boleh, tak bolehlah yang kita bukan islam pi gaduh tu apa pasai? Takkah itu dikata bodoh takdak akai? Agama kita, kita punyalah hormat dan sayang tapi agama orang kita tak reti hormat. Bodoh punya orang.