Wednesday, July 16, 2008

Raja Petra selepas Anwar menerima waran tangkap ! berita Malaysiakini

Polis mengeluarkan waran tangkap terhadap penulis blog terkenal Raja Petra Kamarudin berhubung siasatan akaun berkanunnya yang mengaitkan isteri timbalan perdana menteri dengan pembunuhan Altantuya Shaariibuu.

Raja Petra dikehendaki hadir di ibu pejabat polis kontinjen (IPK) Kuala Lumpur jam 10 pagi esok.

Peguam pengendali Malaysia Today menerima waran itu pagi ini dan
Raja Petra mengesahkan perkara itu dengan polis petang ini, kata isterinya Marina Lee Abdullah.

Dalam akuan berkanunnya bertarikh 18 Jun lalu, Raja Petra menuduh Rosmah antara tiga individu yang berada di tempat kejadian ketika wanita Mongolia itu dibunuh pada 19 Oktober 2006.

Katanya, beliau mendapat maklumat yang boleh dipercayai bahawa antara kira-kira jam 10 malam 19 Oktober 2006 dan awal pagi berikutnya, malam mangsa dibunuh, terdapat dua orang lagi di tempat kejadian.

Beliau menamakan dua individu itu sebagai seorang kolonel, yang menurutnya pakar bom 'C4' dan isterinya yang dikatakan pengawal peribadi Rosmah.

Laporan perisikan

Mayat Altantuya ditemui telah hancur dibom dengan 'C4' di sebuah kawasan hutan di Puncak Alam, Shah Alam. Kes perbicaraan pembunuhannya masih berjalan di Mahkamah Tinggi Shah Alam.

Dalam akuan itu, Raja Petra mendakwa kolonel itu yang memasang bom C4 di beberapa tempat di badan Altantuya, dengan disaksikan oleh Rosmah dan pengawal peribadinya.

Raja Petra mendakwa lagi, beliau membuat akuan itu kerana beliau mempunyai maklumat yang boleh dipercayai mengenai pembabitan orang-orang berkenaan yang sehingga ini belum dikaitkan atau dipanggil sebagai saksi oleh pihak pendakwaraya dalam kes perbicaraan kes tersebut.

Penulis blog sensasi itu berkata, beliau juga membuat akuan bersumpah tersebut kerana beliau sedar bahawa menjadi kesalahan jika tidak mendedahkan bukti-bukti yang boleh membantu polis dalam siasatan kes jenayah.

Datuk Seri Najib Razak dan isterinya menafikan pembabitan mereka dengan Altantuya dan kes tersebut seperti dakwaan Raja Petra.

Raja Petra sudah dipenjara selepas enggan diikat jamin tempoh hari. Nampaknya Raja Petra boleh nampaknya menggantikan Ezam Mohd Noor sebagai ' pewaris Diari Merah' dan menjadi wira baru rakyat hingga meletuplah setiap hari blog popular beliau - Malaysia Today.net. Jika enggan menyerah diri.

Demi menutup 'kemaluan besar' Debat Perdana semalam dan isu isu kegagalan mereka sebelum ini , isu isu berkaitan salah laku kerajaan akan diulang ulang dan sebarang tindakan ke atas mereka amat dialu alukan kerana ia akan menambahkan populariti mereka secara sengaja atau tidak.

Satu persatu ditangkap selepas sekian lama polis bersabar dan berpenat lelah menjaga karenah mereka semua yang suka membuat huru hara demonstrasi di mana mana tempat di seluruh negara.

Lepas ini polis nampaknya akan tidur lenalah selepas selesai mengurung pengkhianat negara hingga pasaran saham jatuh kerana 'kerja kerja' pembangkang yang tidak serik serik mencabar pihak berkuasa dari hari ke hari.



No comments: